Mellrákkal az élet

Rákom-bákom

Rákom-bákom

Mit tanácsolnék fiatalabb önmagamnak (és nektek)?

2022. július 24. - vikatori
Tudtad, hogy a mellrák vezető halálok nők körében? Hát azt, hogy négyszer olyan gyakori a mellrák, mint a méhnyakrák, mégis a nők csak kis hányada jár mammográfiára, méhnyakrák szűrésre sokkal többen? Hogy minden 8. nő mellrákos lesz élete során? Sorold fel magadban 7 barátnődet. Egyikőtök rákos volt/van/lesz. Ezt a statisztikát kb 2 hónapja olvastam, de akkor még nem tudtam, hogy én pont a 8. vagyok.
Vannak ezek a cikkekben használt fordulatok, hogy "XY hangsúlyozta az önvizsgálat fontosságát", meg, hogy "az éves szűrések kiemelkedő szerepet játszanak a rák korai felismerésében." Ez így túl PC, mondhatnám: nem jön át. Nekem sem jött át. Néha áttapogattam a mellemet, de a rák ugye mindig csak mással történhet meg. Mint az autó baleset. Szóval, ha tanácsolhatok nektek valamit, akkor az autóbaleset analógiájára valami olyasmi lenne, mint a közlekedésbiztonsági óriásplakát a Kösd be magad! felirattal.
Vizsgáld meg magad minden rohadt hónapban!
Pl. most. Tedd le a telefont, vonulj be a fürdőszobába és ismerkedj meg a melleiddel. (Férfi olvasóim a heréikkel, de több infóm erről nincs, csak, hogy a hererák is alattomos.) Igen, fura tapizni magad, de mutatkozzatok be szépen egymásnak és tapogasd át több irányból mindkét melledet és a hónaljad. Ismerkedj a textúrával, hol, milyen tapintású, van-e keményebb, lazább rész benne. A legjobb az lenne, ha ezt összekötnéd egy negatív mammográfiával és akkor mostantól tudod, mi az alap helyzet, ehhez képest bármilyen változást észlelj és cselekedj, menj el ismét mammográfiára. Kérj beutalót minden évben a vizsgálatra, mondd, hogy családi halmozódás miatt szeretnéd. 
Ha pedig se az önvizsgálat, se a mammográfia nem tetszik, meg persze te úgysem lehetsz rákos, akkor legalább az éves nőgyógyászati rákszűrésen kérd meg a dokit, hogy vizsgálja át a melleidet. Nem is értem, ez miért nem alap amúgy. Mert a cicinket fogdossa? De a hüvelyemben turkálni oké?
Szóval én is az önvizsgálat fontosságára hívnám fel a figyelmet. Életet menthet. Ízlelgesd: A mellrák vezető halálok a nők körében. Lefordítom: A legtöbb nő mellrákban hal meg. 
De én persze nem. 

A bejegyzés trackback címe:

https://rakombakom.blog.hu/api/trackback/id/tr4817889777

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása